mandag 11. juni 2012

Berlin

I går kom jeg hjem etter å ha vært en kort-uke på kongress i Berlin! Berlin var en super by, selv om jeg ikke rakk å se hele byen.



Vi bodde på Hollywood media hotel på Korfuerstendamm. Vi følte oss som filmstjerner...

Kongressen var på Messe Sud. Område var så stort at vi brukte en dag eller to på å orientere oss rundt... :) Vi var ca 15000 deltakere, og det var ca 15 parallelle sesjoner, så her var det viktig å planlegge ferden mellom rom og sesjoner... takket være tysk logistikk gikk det stort sett bra!









Det ble ikke mye tid til shopping og sightseeing, men litt fikk vi sett! Desigual ble besøkt av de fleste av oss.. viktig å shoppe litt:)


Lørdag kveld var det fotballkamp på storskjerm på Brandenburger Tor sammen med ca 100 000 andre, det var ingenting å si på stemningen da Tyskland scoret mot Portugal!!













Rester av Berlinmuren














Holocaust Memorial består av 2711 sementklosser, og ble reist til minne om de europeiske jødene som ble drept under andre verdenskrig. Veldig spesielt å gå rundt her!










Søndag besøkte vi Hackeschehoefe Høfe, som er et kompleks bestående av 8 sammenhengende bakgårder i hjerte av nye Berlin. Her er det butikker, cafeer og gallerier drevet av unge mennesker som satser på utvikling av egne produkter.

Jeg hadde med meg Jussi Adler Olsen sin siste bok "Journal 64" som vente-bok, og som vanlig ble jeg helt slukt av etterforskningen! Kan virkelig anbefale alle hans bøker, super krim!

Jeg må nok besøke Berlin igjen :)

Frk E

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar